Gisteravond klapten in de tunnelbak van de A4 bij Leiderdorp drie auto’s op elkaar. Er raakte niemand gewond, wel moesten er verschillende auto’s worden weggesleept.
Weer botsing in tunnelbak A4
10
Delen
Gisteravond klapten in de tunnelbak van de A4 bij Leiderdorp drie auto’s op elkaar. Er raakte niemand gewond, wel moesten er verschillende auto’s worden weggesleept.
Je bent nu offline
10 reacties
Dat belooft wat voor de tunnel Rijnlandroute…..
Hoezo dat?
Die tunnel hebben jullie zelf bedongen in het kader van de natuur en de vogels.
Het is bijna elke dag raak! Mensen kijken niet goed waar ze moeten uitvoegen om snelweg af te gaan en vrachtwagens daarentegen gooien hun bak gelijk naar de rechter rijstrook en zien blijkbaar niet dat daar weer auto’s invoegen. Ik heb al een paar keer bijna een vrachtwagen tegen mijn auto aan gehad, je schrikt je rot!
Gaat er op die plaats een invoegstrook direct over in een uitvoegstrook?
De oplossing is heel makkelijk. Traject controle ruim voor de tunnel instellen en de snelheid van 100 gewoon naar 80. Het is gewoon een huftertjes gedrag van hardrijden en elkaar niet de ruimte gunnen.
De autoverslaving leidt meer en meer tot ernstige ongelukken. Meer asfalt en tunnels helpen geen zier.
Hebben jullie al gehoord van de 1000.000 liter lekkage bij de verdiepte ligging van die andere A4 in Midden Delftland. Dat mag RWS niet lozen omdat de vergunning maar tot 400.000 liter loopt. Oftewel pompen of verzuipen ;)) Mevr. “Blij dat ik Rij” Melanie Schultz houdt zich taktisch op de vlakte. Een kink in haar liberale asfaltkabel komt nu ongelegen. Of de Rijnlandroute (Tunnel) er komt hangt af van de democratische en onafhankelijke uitspraak van de juristen aan de Kneuterdijk in Den Haag. Met een der duurste advocatenbureaux van NL die PZH nu inhuurt is het voor de burger die zelf zijn beroepsschrift mag betalen en opstellen na het lezen van 1,5 m dik rapportpapier sowieso een verloren zaak. Leve de overheid, haar democratie en ons belastinggeld. Afgezien van de beschikbaarheid van de boor, aannemers en de nodige problemen als grondwater, denk ik dat de Rijnlandroute er voorlopig nog niet ligt. Hopelijk niet, want ook gevaarlijke stoffenverkeer gaat van de Utrechtse Baan richting RR verhuizen. Bij een ongeval knalt de hele randwijk Stevenshof de lucht in. In de tussentijd hebben hopelijk de neoliberale regimes in Leiden (Strijk-Laudy) en Zuid Holland (Vermeulen) hun langste tijd gehad. Er daarmee de asfalt en fossiele blik verslaving van het verwende welvaartsvolk in deze provincie en dit land.
Waar een wil is is een weg, neemt minister Schultz wel heel letterlijk. Houd geen rekening met de belangen van omwonenden en zegt gewoon dat er nu is gebouwd moet worden en dat men moet ophouden over inpassingsmaatregelen omdat er geen geld voor is. (dit zei ze over de nieuwe snelweg bij rotterdam) Tuurlijk. Ze heeft er gewoon geen zin meer in.
Die witte strepen op dat donkergrijze asfalt, die blauwe verkeersborden, dat geluid van die auto’s.. Asfalt is voor haar de mooiste natuur.
ik hoop echt hubert dat de rijnlandroute er niet komt, en dat die bouwgeile, asfalterende, autoverslaafde neoliberale regimes snel verdwijnen uit Leiden. Kunnen we ons weer richten op wat goed is voor de stad en de natuur.
Het is inmiddels wel duidelijk dat in deze tunnel het risico op botsingen tussen in- en uitvoegende auto’s relatief hoog is. Dat is waarschijnlijk een combinatie van een gecombineerde in- en uitvoegstrook, plus te weinig licht om goed zicht te houden. Ik hoop dat hier snel wat aan gedaan wordt en dat deze ontwerpfout niet gemaakt wordt bij de tunnel van de Rijnlandroute.