Opstopping teistert Hooigracht

8

De herinrichting van het kruispunt Hooigracht-Ir. Driessenstraat leidt tot flinke verkeerschaos op de Hooigracht. Ter hoogte van de Albert Heijn in die straat komt het verkeer van twee richtingen bij elkaar, maar kan er niet gepasseerd worden. Er zijn lange files ontstaan.

Delen

8 reacties

  1. Nog even dan zien we dezelfde opstoppingen bij de tankstations. Piek olie voor auto/olieverslaafd NL.

  2. Als ik naar de foto kijk zijn de auto’s aan 1 kant door rood gereden, aangezien de auto’s elkaar tegen komen op dit smalle deel (het gedeelte waar de tijdelijke verkeerslichten staan om alles te regelen).

  3. @Arthur:
    Ik weet niet of u er zelf al heeft gekeken, maar ik kan u melden dat daar GEEN tijdelijke verkeerslichten staan.
    Ik ben er gisteravond nog geweest, dus ik spreek uit ervaring…

  4. Dat krijg je met linkse politiek en socialistische samenzweringen.

    Bestuur van ABAU (Belangenvereniging Asfalt Beton Auto)

  5. Nog even wachten en dan is het autoverkeer in NL/Leiden passe. Geen opstoppingen meer, geen asfaltering, nieuwe infrastructuur meer, etc. Elk jaar verdwijnt 4% van de olieproductie door uitputting van olievelden. Dat wordt nog even gecompenseerd door de smerige en dure schalie olie en gaswinning. Benzine/diesel worden te duur voor autoverslaafd NL. Oh ja, ja, dat hoorden we al in 1973 van die Club…. De goedkope olie is sinds 2005 gepiekt en daalt elk jaar. Uiteindelijk is autoverslaafd NL de pineut. En gaan we terug naar een agrarische kleinschalige maatschappij. En verdwijnt die arrogante doorgedraaide consumptiemaatschappij en de gevestigde orde. Dit soort taferelen is dan verleden tijd. En wordt de Hooigracht weer een karrespoor.

  6. Fietsende Leidenaar op

    De autoverslaving wordt straks duur betaald. De kosten van de parkeergarages moeten klaarblijkelijk worden opgebracht door parkeerders elders in de stad:

    "De vier partijen, die van plan zijn de komende vier jaar Leiden te regeren, hebben afgesproken dat je alleen in de uiterste buitenwijken onbetaald je auto op straat mag zetten.
    Dat geldt voor Merenwijk, Stevenshof, Bio Science Park en het gebied ten westen van Churchilllaan en Dr. Lelylaan."

    En ook:

    "Bij Leiden Centraal moeten 18.000 fietsplekken komen. (….) De komende paar jaar blijft in elk geval de ondergrondse fietsenstalling aan de LUMC-kant van het centraal station gratis."

    http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/leidenenregio/article27045377.ece

  7. Kan iemand me uitleggen waarom dit tot november moet duren?
    Dat kan toch sneller!?

  8. Het probleem is dat automobilisten niet op het groene licht willen wachten en door rood rijden. Levensgevaarlijk, want het verkeer aan de andere kant heeft groen! En over het gedrag van fietsers zullen we het maar niet over hebben, die fietsen gewoon over de rijbaan, terwijl duidelijk is aangegeven dat dit niet mag, is trouwens ook gevaarlijk met al die auto’s. Er zijn duidelijke omleidingsroutes voor fietsers aangegeven, gebruik die dan ook!

    Het zou mij een goed idee lijken als de politie hier vaker controleert en weggebruikers op hun verantwoordelijkheid wijst. En in de eerste instantie waarschuwingen uitdeelt, maar later stevige boetes geeft. Dat lijkt mij gerechtvaardigd, gezien de verkeerssituatie.

Op dit moment werken we hard aan de lancering van een nieuwe website. Daarom is het tot vrijdag 20 maart 17:00 niet mogelijk om te reageren op berichten. Op onze nieuwe site voorzien we uiteraard weer in de mogelijkheid om te reageren, kijk daarvoor vanaf vrijdagmiddag 17:00 op Sleutelstad.nl. Tot dan!

Je bent nu offline