Vierde Amerikaan voor Zorg en Zekerheid Leiden

7

Zorg en Zekerheid Leiden heeft zich voor de rest van dit seizoen versterkt met DeJuan Wright. De 1.91 meter lange shooting guard/small forward is geen onbekende voor de Dutch Basketball League. Afgelopen seizoen kwam Wright uit voor EiffelTowers Den Bosch. Voor de 25-jarige Amerikaan is een tewerkstellingsvergunning aangevraagd. Zorg en Zekerheid Leiden hoopt Wright op korte termijn in te kunnen zetten.

ZZ Leiden-vorzitter Marcel Verburg: “We hebben gekeken wat we moesten om toch mee te kunnen doen om de prijzen. Op dit moment komen we net wat te kort. Het liefst zien we aansluiting vanuit de jeugd, maar dat is nu niet reëel. Na het vertrek van twee Nederlandse topspelers, Slagter en Bekkering, zijn we voor versterking aangewezen op een Amerikaan. Het voordeel is dat we deze speler kennen. Hij brengt meer spektakel en ook dat willen we graag. De selectie wordt breder en dat maakt ons minder kwetsbaar. De komst van Wright is mede mogelijk gemaakt door een aantal sponsoren. Zij zijn bereid om een bijdrage te leveren, zonder welke een extra versterking gewoon niet mogelijk is. Daar zijn we heel blij om en dat geeft ook de kracht van onze Business Club aan. We kunnen nu met vertrouwen het laatste deel van de competitie en beker in.”

Wright (geboren op 7 december 1988) heeft zijn laatste twee collegejaren gespeeld voor Florida International University. FIU maakt deel uit van Conference-USA, een van de conferences in de NCAA Division I. In zijn laatste jaar voor de Panthers was Wright goed voor 16.7 punten, 7.9 rebounds, 1.9 assists en 1.4 steals.

Nadat Wright niet gekozen was door een ploeg uit de NBA, koos de swingman voor een professionele carrière in Europa. Zijn eerste club was EiffelTowers Den Bosch. De Bossche formatie was de grote favoriet voor de titel, maar struikelde in de halve finale over Aris Leeuwarden. Wel werd beslag gelegd op de beker ten koste van Landstede Basketbal.

Bij EiffelTowers was Wright doorgaans een van de vijf starters. In 41 wedstrijden kwam Wright gemiddeld 24.4 minuten binnen de lijnen. In die speeltijd tekende hij voor 13.0 punten, 5.3 rebounds, 1.6 assists en 1.4 steals. Zijn schotpercentage voor tweepunters bedroeg 58,3%. Van buiten de cirkel werkte hij tegen 42,1% af. Vanaf de vrije worplijn schoot hij 81,3%. Behalve een makkelijk scorende speler, is Wright ook in staat de supporters in extase te brengen met zijn spetterende dunks. Afgelopen seizoen werd Wright ook winnaar van de Dunk Contest tijdens het DBL All*Star Gala.

Na zijn seizoen in Den Bosch bleek Wright niet te houden te zijn voor het Nederlandse basketbal. De Amerikaan tekende een contract bij BC Orchies. Deze ploeg komt in de Franse Pro-B uit, het op één na hoogste niveau. Wright was hier ook een startende speler die per wedstrijd 29.1 minuten speeltijd kreeg. Achter spelverdeler Austen Rowland was Wright de tweede scorer van de ploeg met gemiddeld 14.3 punten. Daarnaast plukte Wright 5.0 rebounds en produceerde hij 1.4 steals.

Bij Zorg en Zekerheid Leiden zal Wright vooral als small forward worden ingezet.

Delen

7 reacties

  1. Of betaald met het gratis geld en rente nul van oom Bernanke en tante Yellen? Down with the US!

  2. Wim de Leeuw op

    Beste Frank1, heeft jouw reactie nou te maken met dommigheid of slechts aan een gebrek aan kennis van zaken?

    Laat ik je v.w.b. kennis even bijspijkeren, dan kunnen we daarna onze conclusies daarover trekken. Voor de goede orde: Ik ben niet werkzaam bij Z&Z en uitsluitend als sponsor betrokken bij ZZ Leiden.

    Zorg & Zekerheid is de afgelopen jaren als zorgverzekeraar fors gegroeid. Blijkbaar doen ze het in de ogen van de regionale zorgconsument uitstekend. En in elk geval significant beter dan ‘die andere tegenwoordig Leidse’ zorgverzekeraar.

    Zorg & Zekerheid is de grootste sponsor van ZZ Leiden. Maar de gezamenlijke overige sponsors brengen gezamenlijk – voorzichtige schatting – twee keer zoveel binnen. Hierboven staat "De komst van Wright is mede mogelijk gemaakt door een aantal sponsoren". Sponsoren. Meervoud dus.

    Hoezo ‘betaald uit door verzekerden betaalde zorgpremies’. Wat suggereer je eigenlijk??? Vind je het per definitie een verkeerde keus als een regionale zorgverzekeraar iets doet aan sponsoring??? Ook als het beleid van de verzekeraar – waaronder dat op het gebied van sponsoring – blijkbaar zo succesvol is dat het bedrijf groeit? Waarmee ook "jouw zorgpremie" betaalbaar kan blijven???

  3. Het is niet aannemelijk dat een zorgverzekeraar sponsort en daardoor groeit. Als het sponsorgeld wordt aangewend om de premie te verlagen zal de populariteit van de zorgverzekeraar zeker toenemen. conclusie: sponsor de verzekeringsnemers !!

  4. Pim de Zeeuw op

    Als iemand het anders ziet dan ik heeft dat te maken met dommigheid en een gebrek aan kennis van zaken.

  5. Pim heeft gelijk, daarom hierbij voor G. vd Born: in de verzekeringsbranche zie je dat TVM dankzij sponsoring zoveel naamsbekendheid heeft opgebouwd, dat het daardoor uiteindelijk goedkopere polissen op het gebied van vrachtvervoerverzekeringen kon aanbieden dan diverse concurrenten. Hoe meer marktaandeel, hoe meer marge.
    Niet alleen ZZ, maar nog veel meer verzekeringsbedrijven proberen dmv sponsoring hun naamsbekendheid te vergroten om langs die weg hun concurrenten op achterstand te zetten.
    Uw redenering is in feite: als Coca Cola geen geld in sponsoring stopt, kan het de frisdrank goedkoper aanbieden, waardoor meer mensen het gaan drinken, want daardoor wordt het populairder.
    Coca-Cola is ooit kortstondig opgehouden met adverteren / sponsoring en verloor daardoor direct marktaandeel, waardoor het inkomsten misliep. In sponsorland is het een berucht voorbeeld. Binnen elke bedrijfsbranche geldt: sponsoring is essentieel om je naamsbekendheid op peil te houden en d.m.v. sponsoring van lokale activiteiten (in dit geval Z&Z Leiden) versterk je de band met je directe omgeving.
    Andere verzekeringsbedrijven die sponsoren zijn o.a. Aegon, Univé, Achmea, Delta LLoyd, Allianz, de Goudse, ASR enz. Er is een direct verband tussen de concurrentiekracht van het verzekeringsbedrijf en de mate waarin het zichtbaar op de sponsormarkt aanwezig is (denk aan Allianz – Bayern München).

  6. Wim de Leeuw op

    @Pim de Zeeuw : Zo ver zou ik niet durven gaan. Ik kom vooralsnog niet verder dan OFWEL een gebrek aan feitenkennis OFWEL dommigheid ;-).

    @ G.vd Born : Ik begrijp je conclusie niet. Een verzekeraar groeit volgens mij uitsluitend als ze het in de ogen van de verzekeringnemers beter doen dan de concurrentie. En Z&Z groeit als kool. Blijkbaar doen ze iets erg goed.

    Ik ben heel blij dat ZZ een iets andere insteek kiest dan jij zou doen. Enig idee hoe de wereld er uit zou zien als elke onderneming jouw lijn zou volgen? Een wereld zonder sponsoring? Van topsport zou geen sprake meer zijn. Van amateursport op enig niveau overigens ook niet. En dan hebben we het alleen nog maar over sportsponsoring…

    Ondernemers zitten daar gelukkig minder rechtlijnig in. En blijkbaar waardeert de gemiddelde consument dat wel.

Op dit moment werken we hard aan de lancering van een nieuwe website. Daarom is het tot vrijdag 20 maart 17:00 niet mogelijk om te reageren op berichten. Op onze nieuwe site voorzien we uiteraard weer in de mogelijkheid om te reageren, kijk daarvoor vanaf vrijdagmiddag 17:00 op Sleutelstad.nl. Tot dan!

Je bent nu offline