D66 stelt vragen bij ontslag personeel fietsenstalling

11

Vandaag werd bekend dat de fietsenstallingen van Oldenburger bij het station Leiden CS verdwijnen en dat de medewerkers worden ontslagen. Voor de vijftien medewerkers van Oldenburg is afgelopen vrijdag al ontslag aangevraagd bij de uitkeringinstantie UWV.

Dit is allemaal gebeurd omdat de fietsenstallingen worden overgenomen door een, van oorsprong, reïntegratiebedrijf uit Den Helder dat de fietsenstalling zal gaan bemensen met betaalde krachten vanuit het bedrijf zelf. 

D66-raadslid Vahit Köroğlu heeft hier schriftelijke vragen over gesteld aan het college en wil onder andere weten of dit niet in tegenstrijd is met de wettelijke eis dat er geen mensen met een ‘gewone’ baan verdrongen mogen worden. Ook wil D66 weten of de Gemeente Leiden wel zaken doet met dit reïntegratiebedrijf. Waarschijnlijk profiteren mensen die niet eens uit Leiden komen, laat staan wonen. 

Delen

11 reacties

  1. Ries van Walraven op

    Ja, in Leiden gaan we geen werkende mensen verdringen. Zo kan ik ook als re-integratiebedrijf banen scheppen. Dit moet zo snel mogelijk teruggedraaid worden!

  2. Raar verhaal. Hier zou ik ook wel meer van willen weten. Hoe heet dat bedrijf uit Den Helder en waar zijn die schriftelijke vragen te lezen (ja ja, ik weet wel waar de vragen uiteindelijk komen te staan)? Overigens heb ik goede ervaringen met de fietsenstalling van de firma Oldenburger, die moest concurreren met de gratis stallingen.

  3. Vreemd en jammer dat een goed draaiend bedrijf plaats moet maken voor een vreemde constructie uit Den Helder. Waarom?

  4. Altijd mijn fiets gestald bij Oldenburg en altijd prima ervaringen! Waarom deze constructie? Deze mensen moeten gewoon in dienst blijven.

  5. Jantje van Leiden op

    Vanmorgen had het Leidsch Dagblad een beter verhaal. Daaruit blijkt dat er een langdurig geschil was tussen NS Vastgoed en Oldenburger. Uiteindelijk is er een rechterlijke uitspraak gekomen, waarmee het contract over de exploitatie van de fietsenstalling is beëindigd. Vandaar die nieuwe exploitant, die o.a. ook de stalling van station Haarlem exploiteert. Zodoende dus het ontslag voor het zittende personeel. Er blijven niettemin nog genoeg vragen over.

  6. Een geolied lopend bedrijf de nek omdraaien. Het moet niet veel gekker worden. Oldenburger bedankt voor al die jaren trouwe dienst.

  7. ach mens, ga toch koken! op

    Het woordenboek vermeldt bij rataplan ‘bende’ of ‘chaotische boel’ en ‘ordeloze massa dingen’. Dat belooft weinig goeds voor de activiteiten van dit reïntegratiebedrijf op Leidse bodem…Ze zijn trouwens ook actief in de branche kringloopwinkels, dus binnenkort ook agressieve overnames te verwachten van Leidse kringloopwinkels?

  8. Willem van Egmond op

    Oldenburg, heeft ruim 15 jaar pal gestaan voor het bike team van team Leiden. Oldenburg heeft een service en een klantvriendelijkheid, die uniek is. Het personeel, de eigenaars, ze verdienen dit niet. NS, waarom? Gaat het jullie dan alleen om het geld en is de menselijkheid niet meer belangrijk?Oldenburg hoort bij Leiden station en ze verdienen een pluim en een plek.

  9. Het is een grof schandaal. Jammer dat de reaguurders die hier altijd de grootste mond hebben er nu het zwijgen toe doen. Hebben zeker meer belang bij een bootje op het water dan bij een goede fietsenstalling bij het station. Maar we hoeven onze fiets er niet tegen betaling te stallen. Er is genoeg gratis plek tot in de wijde omgeving van het station.

Op dit moment werken we hard aan de lancering van een nieuwe website. Daarom is het tot vrijdag 20 maart 17:00 niet mogelijk om te reageren op berichten. Op onze nieuwe site voorzien we uiteraard weer in de mogelijkheid om te reageren, kijk daarvoor vanaf vrijdagmiddag 17:00 op Sleutelstad.nl. Tot dan!

Over de auteur

Je bent nu offline