Het provinciebestuur ziet geen mogelijkheden voor een betere inpassing van de RijnlandRoute in de Oostvlietpolder. GS hebben onderzocht of er een rechtstreekse aansluiting kan komen naar Recreatiegebied Vlietland op de RijnlandRoute. Nu blijkt dat dat alleen kan tegen zeer hoge meerkosten. Daarom stellen GS voor om zo’n aansluiting niet op te nemen.
Datzelfde geldt voor het verleggen van de Hofvlietweg. Wel wordt deze nu zo dicht mogelijk tegen de RijnlandRoute gelegd om zodoende het ruimtebeslag te minimaliseren.
4 reacties
Schandalig.
In het RAP een lezing bijgewoond van een architect over een nieuwe weg in Leiden bij de lammerschansweg. En een discussie bijgewoond over het nut van die Rijnlandroute. Heren ambtenaren, jullie hebben je project gehad en daar je baantje mee veilig kunnen stellen, maar nu opzouten met het plan Rijnlandroute.
De provincie heeft zijn financien verre op orde. De Rijksbijdrage komt pas in 2023. De accountant wijst PZH op een groot risico bij investering in RR. De vraag is in hoeverre een krap bij kas zittende schare gemeenten binnen Holland Rijnland de RIF gelden nog kan opbrengen.
Verder is de raad van Katwijk ernstig verdeeld over de bouw van Nieuw Valkenburg. Ook krimpt het verkeer door hoge brandstofkosten, stijgende werkloosheid en massale faillissementen. En snel herstel is niet in zicht.
De RR is een te duur, overbodig en prestigieus project van PZH, dat de laatste stukken groen bij Leiden vernietigd. Dat Leiden de laatste jaren zich als loophondje laat gebruiken geeft te denken over de kwaliteit van de lokale bestuurders.
Daarnaast wordt de auto steeds minder populair onder jongeren, en werken we steeds meer op wisselende tijden en plekken (vaak thuis!) agv het nieuwe werken. Dat zijn ontwikkelingen die al begonnen in 2005, dus voor de crisis.
Ik sluit me aan bij dit verstandige voorstel van GL:
http://www.unityfm.nl/nieuws.php?id=26950