D66 Leiden heeft GroenLinks-raadslid Hans van Egdom gekozen tot ‘Beste Politicus van 2007’. “Van Egdom heeft in 2007 in de gemeenteraad in een aantal gevallen een zuiver sociaal-liberaal standpunt vertolkt, enkele malen ook mede namens D66,” aldus de partij die een jaar geleden VVD-fractievoorzitter Paul Laudy (toen nog gewoon raadslid) als politicus van het jaar koos. Van Egdom heeft volgens D66 laten zien een verbindende kracht in de gemeenteraad te zijn. “Hij is dan ook terecht tot voorzitter benoemd van de raadscommissie die de structurele financiële overschrijdingen bij grote projecten in Leiden onderzoekt.”
Met de prijsuitreiking wil D66 ‘met een knipoog’ aandacht vestigen op de vele Leidenaars, politici of niet, die volgens de partij diep in hun hart eigenlijk D66’er zijn. “Ook al zijn de genomineerden actief voor een andere partij, toch wijzen hun daden duidelijk op een vrijzinnig liberale inborst,” aldus de partij die naast Van Egdom ook Julian van der Kraats (SP) en Robert-Jan van Etten (PvdA) had genomineerd.
Naast de politicus van het jaarverkiezing deelde D66 ook nog een prijs uit aan iemand uit eigen geledingen. De prijs voor de ‘Meest Actieve Vrijwilliger’ werd gewonnen door de voorzitter van de Campagnecommissie van D66 Leiden, Hermine Klein.
8 reacties
GEK HE ALS BEWONER VAN DE MORSWEG HOOR JE HEM NOOIT, AL HELEMAAL NIET OVER DE VERKEERSSITUATIE VOOR Z’N EIGEN DUER.
Petra Hoogeveen
Beste Petra,
Het is niet gebruikelijk dat je in de Raad veel lawaai maakt over je eigen woonsituatie. Maar naar aanleiding van vragen van mijn fractiegenoot heeft wethouder Steegh toch een bijzondere uitspraak gedaan.
Ja dat verhaal kennen we.
Nu nog zien wat er van terecht komt.
Het verkeer zal toch ergens heen moeten.
Maar het stuk Morsweg( Morsweg 2) van de spoorlijn tot Lage Morsweg zal hierdoor nog veel meer verkeer te verwerken krijgen.
En dat als buurtontsluitingsweg.
Oplossing:
Het laastste stuk Morsweg (Morsweg 3)van Lage Morsweg tot dr.Lelylaan weer openmaken(is nog steeds een tijdelijke afsluiting, verkeerslichten plaatsen en de doorstroming van verkeer is gegarandeerd.
Petra Hoogeveen
Daar zie ik wel weer het volgende gevaar bij, Petra: stimuleren van de doorstroming van het autoverkeer zal nog meer autoverkeer aantrekken. Gevolg: terugkeer van de files. De Dr. Lelylaan is ook al druk genoeg…..
nou petra,
ben je nu alweer aan het zeuren over die drukte in de straat!!!
Je hebt het over een oplossing, maar ik denk dat voor jou de beste oplossing is; pak je spullen en ga verhuizen, bv naar de veluwe ofzo. Maar ja, waarschijnlijk kan je daar niet zo goedkoop wonen zoals nu, he?
HALLO, het is een stad!!!!!!! Daar is het altijd drukker!!!!
Mark
Petra@
In verschillende reacties pleit U voor het weer open maken van de afsluiting van de Morsweg met de dr. Lelylaan en dat begrijp ik niet zo goed.
Ten eerste is jaren geleden de Buurtvereniging Transvaal, waar U toen ook de secretaris van was, bezig geweest om doorgaand (vracht) verkeer op het smalste deel van de Morsweg (tussen de spoorweg overgang en de Lage Morweg) te weren.
Ten tweede heeft de Buurtvereniging Transvaal zich drie jaar geleden actief ingezet om de openbare straat verlichting op de Morweg (van de af de spoorbomen tot aan de Dr. Lelylaan) aan te passen aan de huidige functie van dat deel van de Morsweg ( in vak jargon Morsweg II en III genoemd) namelijk verblijfsgebied met ontsluitingsfunctie.
Bovendien als de afsluiting van de Morsweg met de Dr Lelylaan weer open zou worden gemaakt voor al het verkeer ontstaat er een gevaarlijke Kruising in de Dr. Lelylaan met de Morweg en de Amphoraweg.
Ten eerste wordt het doorgaande vrij fietspad onderbroken wat een gevaarlijke situatie oplevert daar dit fietspad deel uit maakt van de hoofdfiets route en veel gebruikt wordt door scholieren..
Ten tweede ontstaat er een sluiproute voor auto’s en vrachtwagens via de Vondellaan, Lage Morsweg, Morsweg, Dr. Lelylaan en Amphoraweg viese versa waar echt niemand op zit te wachten. De Dr. Lelylaan zal dan veranderen in een permanente file.
Hallo Mark,
Misschien ben ik te onduidelijk geweest in mijn reactie.
Bij het afsluiten van Morsweg 1 ( hoofdverkeersroute) kan het verkeer afbuigen van de Plesmanlaan naar de Vondellaan en Lage Morsweg naar de Morsweg 2. Dit is een buurtontsluitingsweg.
Dat betekkend dat de aanwonenden deze weg kunnen gebruiken om hun huis te berieken.
Morsweg 3 is (officieel) een hoofdverkeersweg (maar TIJDELIJK AFGESLOTEN.
Je ziet dat het afsluiten van Morsweg 1 dus geen oplossing is.
En Frans F.H.J. van der Reijden het verschil met Morsweg 2 en 3 is dat de rijbanen breder zijn en geasfalteerd.
Maar ik ben het met u eens dat het niet prettig is, maar ziet u een andere mogelijkheid om de HELE MORSWEG te ontzien van DOORGAAND (vracht)verkeer?
Trouwens, wij als bewoners van een stad moeten het altijd opnemen tegen ONZE ambtenaren.
Deze mensen begrijpen nog steeds niet dat zij in dienst zijn van de burgerij, maar verbeelden zich dat zij de BAAS zijn.
En Harry denk a.u.b. mee.
Wij als bewoners zijn de dupe!!!!
Petra Hoogeveen
Nou Petra, ik zie hier ook dat je weer heel wat praatjes hebt, probeer eerst jezelf maar eens aan de regels te houden en vertel dan maar eens wat je echt dwars zit! of doe dat eigenlijk maar niet.
Wat Mark zegt vind ik eigenlijk wel een goed idee. dan krijgt de Morsweg weer wat frisse lucht…