Leiden zegt massaal Nee! tegen RijnGouweLijn

24

 

 

Delen

24 reacties

  1. Ik heb een fles rode wijn opengetrokken! YES. GEEN Rijn Gouwe Lijn (door de binnenstad)

  2. Dit referendum was adviserend en niet bindend. Geniet van je wijntje, zet ik vast de champagne koud in de hoop op alsnog een RGL of een alternatief in die richting.

  3. Ook ik kan alleen maar Yesss gelukt zeggen. Daarnaast vind ik het geweldig dat er zo’n hoog opkomstpercentage was in Leiden. Daaruit blijkt dat de informatie door voor en tegenstanders, door de bevolking opgepakt is en men massaal is gaan stemmen. Eindelijk weer eens iets om trots op te zijn in Leiden. En nu afwachten wat de politieke consequenties gaan worden.

  4. Hopelijk kan ik in de toekomst wel gewoon op Leiden CS op de (eventueel alternatieve) RGL richting ’t strand stappen..!

  5. Unaniem is 100%, eenstemmig. De uitslag was 68,91% tegen. Dat is dus niet unaniem, maar wel “in grote meerderheid” tegen de RGL door de Breestraat.

    “Ruim 68,91%” is ook een vreemde term. Het is exact 68,91%, of bijna 70%, of afgerond 69%, of bijna 69%.

     

  6. Wat ons betreft een heftig hoera.
    De voorstanders, hoe eerlijk ook bedoeld,
    lijken toch echt wel gigantische oogkleppen
    voor te hebben.

    Voor Peter Labriére en consorten geldt de claim:
    Bewijs wat je met Leiden voor hebt.
    Wij hebben alle vertrouwen!

  7. Ha, de Leidse kiezers hebben duidelijk in ruime meerderheid uitgesproken dat dit project veeel te veel nadelen had (voor de fiets, de bus en de trein naar Utrecht) en dat € 300 mln voor 4 km tramrails veel te duur was!

    Nu kan gelukkig de spoorvariant/lighttrain gewoon opgepakt gaan worden: 2 x per uur naar Gouda over bestaand spoor, met evt. een halte in Hazerswoude. Met de trein naar Utrecht is Leiden-Alphen dan een kwartiersverbinding. Vanaf Leiden Centraal kan de provincie gewoon verder met een railverbinding naar Katwijk en Noordwijk, dus dat argument van de voorstanders gaat helemaal niet op. Als dat allemaal gerealiseerd is, heeft Leiden in alle hoofdrichtingen frequent en hoogwaardig openbaar vervoer. En dat zonder RGL!

    Ben benieuwd hoe sportief de voorstanders reageren… 

     

  8. @ Frank

    Misschien toch wel unaniem, de Nee stemmers waren waarschijnlijk echte Leidenaars met een hart voor Leiden. De weinge Ja stemmers zijn waarschijnlijk de import Leidenaren.

    Daarom denk ik dat de redactie van Sleutelstad best wel over unaniem mag spreken in dit geval. Maar hoe dan ook deze uitslag laat er geen twijfel over bestaan hoe Leiden er over denkt.

  9. en dit geeft maar weer eens aan hoe dom de horde leidenaren is, niks persoonlijks hoor, maar het geeft wel weer aan dat het gros van de mensen gewoon met oogkleppen op doet wat ze wordt verteld door een par mensen met een grote bek…

    ik die hier alleen maar door de week woon en ook pas sinds 2 weken, rij ongeveer iedere dag over de breestraat en godsamme wat een ramp is dat, met al die bussen, die overigens vaak te hard rijden, tuurlijk zal het even een ramp zijn tijdens de bou maar kijk eens naar de andere steden met een tramlijn, den haag, delft, daat gaat het toch ook prima, neem nu de mekelweg in delft even breed als de breestraat komt ook een tramlijn.

     

    de leidenaren zien gewoon niet in dat de tramlijn er niet moet komen voor nu, maar voor de toekomst, want laat er eens een referendum gehouden worden onder de 30 jaar. ik zou wel eens willen zien wat daar de uitslag van is….

     

    want geef maar toe, wie is er nou het belangrijkste voor leiden? het ouwe grut dat gewoon koppig is en de stad wil lten dichtsloppen en houd van levensgevaarijke bussen. of de jeugd van leiden die straks met een stad zit die helemaal opnieuw gestructureerd moet worden, en de hele infrastructuur opnieuw aangelegt moet worden, wat vele malen meer geld zal kosten dan een tramlijn?

     

    maarja ik drink ook een lekker biertje met julie mee hoor, maar gewoon omdat het lekker is…
    en houd wat van de champagne voor mij klaar voor straks he

     

     

  10. Joost van Wassenaer op

    Het doet mij genoegen te zien dat het wemelt van de sportieve verliezers op deze site!!!

  11. Haha inderdaad, alle voorstanders blijven het hebben over die tram die ze zouden missen, maar ik zie geen van hen in de fictieve RGL naar Gouda stappen. Mooie uitslag, terechte uitslag, laat de gemeente + provincie nu eens met reeele voorstellen komen hoe de verkeersproblematiek aan te pakken.

  12. Gelukkig hij komt er niet, nu kijken of gemeente Leiden zich er aan houd? Nu kan al die troep weer verdwijnen, ach weet je laat het maar staan met een bordje erbij dat de burgers van Leiden geen RGL wilde hebben!!

    Hoera het is een Nee!!!!!

  13. @jeffrey

    Je hebt het over wat de jeugd wil. Nou sorry ik ben 1 van die personen die onder de 30 is en ik heb mijn leven hier al wat jaren versleten en ik zie gewonen volks wijken naar de klote gaan vanwege het wanbeleid wat hier gevoerd wordt in leiden. Denk jij dat ieder ander persoon en nadenkt over wat er gebeurd in leiden niet het zelfde zal zeggen (en hierbij sluit ik dus de kinderen die in hun villa wonen en beinvloed worden door hun ouders uit. Op een aantal na die hun kinderen wel waarden en normen mee geven waarin gezien wordt dat de gewone burger belangrijk is). Leiden moet is stoppen met geld verspillen want als men goed kijkt dan ziet men al een leegloop aan mensen en dit zal niet veranderen als de RGL er komt, maar eerder als men weer is de burger te gemoet komt en luisterd wat die willen in plaats van te beslissen voor wel denkende mensen. Ik kan ook alles bedenken vanuit een villa en dan wordt er wel geluisterd. Laat deze bestuursleden nu is gewoon komen wonen in leiden noord, kooi of de merenwijk dan zullen we zien hoe ze tegen de problemen in leiden aan kijken.

    Ik ben trots geweest dat ik in leiden woon, maar na de afgelopen 10 jaar wordt ik als een bedroefd persoon, want de pracht en praal die leiden had is overleden. Laten we dan de rest ook maar vergaan het antwoord heeft gister geluid NEE

     

  14. Wat mij vooral opvalt zijn de “sportieve” reacties van de verliezers.
    Doe net als Wouter Bos. Steek je kop in het zand en zeg: Het valt best mee, we hadden veel meer verlies verwacht.

    Leidenaars bedankt, ik had niet anders verwacht dan dit overtuigende NEE!

  15. Gefeliciteerd tegenstanders,

    Ik mis echter de analyse van mijn geleerde vriend Prof.Dr.de Bruin.

    Zou hij voor zijn werk weer in het buitenland vertoeven als altijd -druk druk druk-zo ja dan wens ik hem een fijne werkvakantie toe.

     

  16. Ton de Bruijn op

    @ luxor

    Hij is inderdaad onmiddellijk en nog volop in feestroes naar Spanje afgereisd, alwaar hij vanaf een zonovergoten terras, met de voeten in de Alboran zee, zichzelf zojuist een cava fiesta heeft ingeschonken.

    was getekend,

    wel in Esp. niet in l’Espe

    Ton de Bruijn

  17. NU de bus belangrijk blijft als openbaarvervoer zullen er weer veel kinderen per jaar sterven aan loot vergiftiging door diesel uitlaatstoten van bussen. HA HA HA bij dit is geen kind en zijn longen gebaat alleen de zelfstandige ondernemer op de Breestraat. dit heb ik getiept in een rijm zowel een gedicht maar die nee tegen de RGL hebben gezegd zijn voor het kapitaal gezwicht. want die nee heeft gezegd beseft niet echt, dat zij niet hebben gewonen van de bedenker een bestuur of een politiek beraad maar heeft het kapitaal geholpen op de breestraat

  18. <u>Jammer dat de tram niet komt .Zitten we nog met die te hard rijdende stinkend en gevaarlijke bussen in de Breestraat.</u>

  19. als ik zo op de foto kijkt hebben de meer ontwikkelde mensen helaas verloren van de niet goed denkende medemens

  20. Maar zoals iedereen goed gelezen heeft komt de RGL er toch ten allertijden maar niet via de breestraat dus als we gaan wnkelen gaan we niet meer door de breestraat met een of meerdere halte’s nee dat houd nu in dat we rechtstreeks naar een andere stad gaan met dezelfde winkels en is het doei winkeliers op de breestaat in leiden. we gaan vandaag even winkelen maar helaas in een andere stad als leiden, waar het uitgaansleven nog mooi is en niet naar de knoppen is zoals in leiden. tien jaar terug toe burgemeester goedkoop nog onze burgervader was leefde leiden nog  ( leiden gaat dood duizend jaar lang is er in leiden sigaretten/sigaren gerookt , gedronken/gefeest. leiden was de mooiste stad voor studenten er waren veel arbeiders die werkten voor studenten om zicht te onderhouden in hun levensverziening ) Ik ben maar Herman 54jaar in leiden ik had hier wel wat langer gewoond willen hebben zij het niet dat ik niet ouder ben als 54jaar uit ervaring weet ik dat leiden geen leiden meer is dat zullen de vaders wel weten van de huidige nu studerende kinderen. denk maar alleen aan de leidse jordaan die niet meer bestaat(jan vossensteeg)ik dank god dat ik in die mooiste tijd van leiden heeft mogen leven met alles erop en eraan dus ook de blauwe tram. het is zonder de RGL een gemis want die had kunnen laten zien dat leiden zonder tram geen leiden is (zit ik toch weer te dichten)sorry……..HERMAN

  21. ik kwam vandaag bij AH in de schappen stond 2kg mosselen voor €11.99 dat is omgerekend 28 gulden per 2kg in nederlandse guldens , iedereen kan de russusse steur deze vis maakt kaviaar en twee kilo kaviaar in rusland net zo duur als twee kilo mosselen in  nederland wie eet er nu nog mosselen ik heb een hele goede TIP ik kom al jaren in de dwaarswetering vlak bij eiden daar groeien wilde mosselen als je die kookt bennen die mosselen het zelfde als die noordzee mosselen

  22. Gefeliciteerd nee stemmers.

    Jammer… ‘Leiden, de stad die andere steden de toekomst gunnen’

Op dit moment werken we hard aan de lancering van een nieuwe website. Daarom is het tot vrijdag 20 maart 17:00 niet mogelijk om te reageren op berichten. Op onze nieuwe site voorzien we uiteraard weer in de mogelijkheid om te reageren, kijk daarvoor vanaf vrijdagmiddag 17:00 op Sleutelstad.nl. Tot dan!

Over de auteur

Henny Zwaan

Je bent nu offline